Kerkweg 219d, 2985 AS Ridderkerk
06-42766565, stichtingkicks@gmail.com

ThaiBoksen

Stichting Kicks biedt een goede workout die tevens zelfverdedigingstechnieken bevat.

De lessen bestaan uit warming-up, conditietraining, zaktraining, sparren (verdedigingstechnieken / aanvaltechnieken eigen maken), specifieke technieken oefenen en natuurlijk de belangrijke en ontspannende cooling-down.

Het niveau van de lessen varieert van beginners naar vergevorderde en wedstrijdniveau. Wij hebben ervoor gekozen alle niveaus met elkaar te combineren zodat iedereen uitgedaagd wordt zich te blijven ontwikkelen, maar ook de toegankelijkheid te behouden. Zo kan iedereen op zijn/haar eigen tempo meedoen.

Thaiboksen (Thai: muay Thai) is een oude vechtsport die al eeuwen in Thailand wordt beoefend. Het thaiboksen is in Thailand zeer populair. Het huidige muay Thai is indirect afkomstig uit de gewapende vechtkunst krabi krabong. Wanneer een krabi krabong-vechter zijn wapens niet meer had, kon hij zijn acht lichaamsdelen als dodelijke wapens gebruiken; deze stijl wordt muay boran genoemd.

Bij Stichting Kicks houden we ons strikt aan de regels. We beoefenen met elkaar het gebruik van vuisten, ellebogen, knieën en benen. Hierin onderscheid het thaiboksen zich van het boksen.

Trappen kunnen naar het hoofd, bovenlichaam en bovenbeen gemaakt worden. Bij ons staat in de trainingen echter de veiligheid voorop en worden trappen naar het hoofd niet toegestaan tijdens het sparren.

Mede hierdoor is de deelname bij de kinderenlessen groot. Kinderen vinden het heerlijk om al hun energie kwijt te raken, met leeftijdsgenoten hun krachten te meten in een veilige omgeving. Stichting Kicks is daarin niet alleen professioneel, maar biedt tevens een ontspanningsmoment voor de wachtende ouders.

Ons motto komt hierin sterkt naar voren. Leer van de ander. De wedstrijdvechter kan goed leren van de onvoorspelbaarheid en soms onhandigheid van de beginnende thaibokser en andersom.

Iedere dinsdag- en donderdagavond van 18:30 tot 19:30 uur (6-10 jaar), 19:30 tot 20:30 uur (10-14 jaar) en 20:30 tot 21:30 uur (15+). Thaiboksen Jeugd iedere maandag- en woensdagmiddag van 16:00 tot 17:00 uur.